20 Mart 2013 Çarşamba

Biten Malezya elbisesi. Mantar Közleme- Pestil

Selamların en güzeliyle selamlıyorum sevgili blog arkadaşlarım. :)

Dün Melezya ikili kıtafetini bitirdim elhamdulillah. Dünden beride gözlerim ağrıyor kaşınıyor, akıyor biraz ara vermem gerekiyor galiba... Devamlı dikiş dikip ailesinin nafakasını kazanan terzilere Allah yardım etsin! Rahmetli babacığım da terziydi kimseye minnet ettirmeden bizleri yetiştirdi. İğnenin ucuyla kazandığı parayla aldığı arsaya iki katlı ev yapmış biz çok küçükken. Mekanı cennet olsun Allah nur içinde yaşatsın. Hiç sıkıntı görmedik elhamdulillah.
Bol para kazanırken çocuklarını dağıtılan hayırlara muhtaç eden ebeveynler var.

Şimdi üstte annem altta erkek kardeşim ve çocukları oturuyorlar rahat rahat, ne güzel ev köy edinmek çok zor.
Babamıza ne kadar dua etek az.
Rahmetlinin parsı çok bereketli idi göz nuru ile kazanıldığından olsa gerek, ölümünden sonra da annem o bereketi hala yaşıyor üç kuruş emekli maaşı ile önce umreye iki yıl sonra da hacca gidip geldi.
Babacığımın ruhuna buradan  fatiha okursanız çok mutlu olurum...

İşte dallı güllü kıyafetimin resimleri :)

 Altını üstünü başka kıyafetlerle de giyerim sonra Allah nasip ederse

Pek birşey belli olmuyor. Kalıptan dolayı yakası büzgülü.



Alt etek dikiliş çok basit, eskinin  maksilerinden. :) Model buradan
Kumaş çok koyu.. zemini farklı renkte kumaş bulamadım. giyince fena olmadı gerçi ama...


 Mantar közleme;
Çocukken yaz tatillerinde doğru yaylalara giderdik, Bolu'da kalmak istemezdim. Rahmetli dedem çok mantar bulurdu. Bizde dağlarda arkadaşlarla mantar toplamaya gider nineme (anneannem) verir birazınıda sobanın üzerinde közlerdik. 
Ninem çok lezzetli mantarlı börekler yapardı.
 Mıhtepeden de sütlü mantar çorbası yapar o günkü menüyü tamamlardı...

 E şimdi sobayı nerde bulalım.. hem nerdee dağ mantarları, kanlıca, mıhtepe, koyun mantarı ve daha aklıma getiremediğim türleri...

Akşam aklıma geldi tavaya zeytin yağı koyup önceden tuz ve karabiberlediğim mantarları tavaya dizdim kapağını örttüm. Sonuç harikaydı nefsimiz körlendi işte. :)

 Tadı salam gibiydi küçük oğlum hiç mantar yemezdi, kanlıcayı bu şekilde yapardım anne bu salam gibi olmuş diyerek yemeye başlamıştı.

Vee pestil.
Eskilerin doğal ve hazır meyva suyu. Allah annemden razı olsun böyle şeylerle uğraşmayı hala çok seviyor maşaAllah. Bizde çocuklarımıza aktarabilirmiyiz bilemiyorum bu adetleri.
Pestil eriklerden yapılıp bazı işlemlerden geçirilip temiz bir muşamba üzerine incecik dökülüp kurutuluyor.



Yazın yapılır yufka gibi kuruyan pestiller dürülüp muhafaza edilir



İstenildiğinde yufkadan parçalar yırtılır ve suda bekletilir


Suda eriyen pestil karıştırılarak kaselere konur servis yapılır

Pilav, makarna yanında doğal meyva suyu.. Eskiler hep doğal besleniyormuş!

Hoşça kalın sevgili dostlar gününüz hayırlı ve mubarek olsun. :)

14 yorum:

  1. canımm Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun babacığının. ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım Allah razı olsun güzel mesajın ve duan için!

      Sil
  2. mantarları bende o şekilde yapmaa çalışıyorum . tencereden aldıktan sonra kapaklarının üstüne kasar yapınca hoş oluyor bye

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa evet bir de öyle deneyeyim sıcak sıcak hoş olur.
      Köyde sobanın üzerinda közlediğimiz mantarları özlediğim için kültür mantarından denedim, bu şekilde sosis gibi oldu.
      Kaşarlısını mantarları az haşladıktan sonra üzerine kaşar rendeleyip fırına veriyorum çok nefis oluyor. Teşekkür ederim canım. :)

      Sil
  3. cnm babanın ruhuna fatiha gönderdim Allah rahmet eylesin. :)
    Kıyafete gelince resmlerde üstü pek anlayamadım ama genel itibariyle hoş güle güle giy :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melikcim Allah razı olsun canım nasıl sevindim anlatamam!
      Kumaş çok koyu fatih pazarına bir gidebilsem. Bunları zeytinbırnunda bir dükkandan aldmıştım biri kloş etek oldu bu kumaşı da böyle diktim işte.
      Pastel renkleri seviyorum ama giyince ince gösterdi. :)

      Sil
  4. ALLAH babana rahmet eylesin mekanı cennet olsun.mantar közlemesini bende severim özellikle kanlıca mantarını.evet doğal besleneceksin ama artık çoğu evde kalmadı böyle doğal şeyler.selamlar canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatmacım amin Allah razı olsun! çocuklarımız bizim gibi şanslı değil malesef. :( sağol canım. :)

      Sil
  5. allah rahmet etsin peygamberimize komşu olsun inş . güle güle giyinin çok güzel ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiin ne güzel bir dua böyle Havvacım cümlemizi de inşaAllah! Allah senden razı olsun.

      Sil
  6. Allah rahmet eylesin mekanı cennet olsun inşallah..Erik pestili ne de güzeldir ellerinize sağlık afiyet olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sepilcim hoş geldin canım. :) Amin Allah razı olsun! Çocukken yapılır yerdik şimdi de annem eksik etmiyor sağolsun.

      Sil
  7. Rabbim merhametiyle muamele etsin babanıza.Eskiden çocukken yediklerimi şimdi yediğimde bana aynı tadı vermiyor,hep bir taraf eksik kalıyor.Sonra anladım problem bende;ben beklentisiz,endişesiz ve de dunyanın yükünü sirtlanmamis bir cocuktum o zamanlar.Ağzımın tadı vardı.Şimdi şükürler olsun yine pek cok nimetin içindeyim ama bu dünya için ahiretimiz için kaygılarım bana tad aldırmıyor.İnsan olmak zormus vesselam...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiin canım Allah razı olsun, cümlemize de inşaAllah. Ne güzel ifade etmişsin tespitin çok doğru.. ölüm ve hesap lezzetleri acılaştırıyor manevi olarak.
      Günümüzde genleriyle oynanmış, kimyasal maddelerle yetiştirilmiz saman gibi gıdalar eski lezzetleri aratıyor maddi cihetten bakıldığında!

      Sil